Bernhardina

Söndag #1

Kategori: Foto - Modell, Mitt.. Liv

 
Ursäkta spam med bilder på Louise men jag blev väldigt nöjd med dem! Hur som helst tänkte jag berätta hur det gick med tentan, nu när jag har gjort den. Det gick bra. Jag blir troligen godkänd. Självklart vill jag satsa högre, men det får bli framöver!
 
Den här månaden ska jag flytta. Jag ska bo i en korridor från och med första april och det är första gången jag kommer att bo på det sättet. Jag har faktiskt snart bott på alla sätt man kan som student. Nu saknas bara husvagn, sedan kan jag skryta om det. Eller inte. Det är faktiskt inte så roligt att flytta runt hela tiden. Det känns otryggt. Jag önskar att jag kunde få ett förstahandskontrakt på en lägenhet, men här i Uppsala behöver man ca 3 års kötid för en studentlägenhet och 5-7 års kötid för en egen lägenhet.
 
Det är också superdyra hyror överallt. Nu hyr dom ut ungdomslägenheter, ettor med kokvrå för över 5000 i månaden. Helt sanslöst! Alla söker dom förstås ändå, för det är bättre än inget.
 
Japp, boendesituationen här i Uppsala är kass. Om någon som läser det här vill plugga här i framtiden vill jag råda dig detta: Ställ dig i kö NU. Även om du ska plugga här om fem år, ställ dig i kö för sjutton, så kommer allt gå otroligt mycket smidigare sen!
 
Nu ska jag äta muffin och skriva på min bok. Den som utspelar sig under spanska inbördeskriget!