Bernhardina

Söker en stylist i Stockholm

Kategori: Aktuellt

Två bilder från senaste plåtningen. 
Modell: Saba /Zap models
Hår och make up av Jesper Lindgren.
 

Är du modeintresserad och kreativ?

Jag söker en stylist för samarbete inom foto. Du måste bo i Stockholms närområde och ha ett stort intresse för mode. Du behöver ingen tidigare erfarenhet av att jobba som stylist men du måste känna till trender, vara bra på att samarbeta och ha ett kreativt sinne. Detta är en supermöjlighet för den som alltid varit intresserad av att bli stylist men inte riktigt vet hur man går tillväga!

Observera, detta är ingen jobbannons utan jag söker ett samarbete för att bygga portfolio. Jag samarbetar med modeller vid agenturer som Elite models och MIKAs samt frilansande make-up artister. Därför är det viktigt att du som stylist är lika driven som oss!

Jag är en frilansande mode och porträttfotograf och har gjort mindre fotojobb åt bl.a. BON och ELLE. Jag söker någon som tar vara på chansen, en trevlig person som förhoppningsvis kan ingå i mitt team framöver.

Följande är meriterande: Bakgrund i modebranschen, bakgrund inom konst/design, jobb i klädbutik, olika kreativa projekt osv.

 

Kontakta mig via mejl om du är intresserad: [email protected]

Skriv kort om dig själv och din bakgrund, varför du tycker om styling, vad du tycker om för designers/modehus osv. Skriv vilka trender du gillar inför hösten 2015. Skicka också tre olika looks du har stylat (det kan vara från tidigare samarbeten, jobb eller helt enkelt tre olika outfits du satt ihop åt dig själv!)

Missa inte denna chans - ser fram emot ditt mejl :)

 
Kommentera inlägget här: