Bernhardina

Måndagströttheten

Kategori: Aktuellt

Modell: Louise Tauman

Jag hamnade mitt i en politisk pajkastning idag! Jag var redan uppjagad efter att jag försov mig från föreläsningen och blev därför extra verbalt våldsam i denna debatt, slängde mig med svärord som den värsta sortens retoriker och det är inte likt mig. Det skulle jag naturligtvis aldrig våga göra om debatten inte var över internet! Jag brukar förakta människor som håller på som jag gjorde idag och jag skäms...
 
... men ibland blir jag så trött! Trött på alla fördomar, på okunskapens grisiga ansikte som visar sig så fort jag bläddrar bland forum på internet. Det märkliga är att jag aldrig kan sluta ge svar på tal när jag upptäcker det, för inget provocerar mig som okunskap. Ger det något? Anstränger jag mig förgäves?
 
Kanske! Tänker ändå inte sluta, men jag tänker hålla god ton i fortsättningen ^^
 
Ovan är en bild från min senaste plåtning med Louise, en supertrevlig tjej som jag läste idéhistoria med i höstas! Hon råkar dessutom bli väldigt bra på bild vilket jag naturligtvis utnyttjade! Mer kommer!
 
Kommentera inlägget här: