Bernhardina

Tre godsaker jag hittade hemma hos pappa

Kategori: Dagens Småkul

 
1. Roliga muggar som Pappa köpte när han besökte Shakespeares hem, på den ena står vackra kärleksdikter och på den andra står roliga förolämpningar, allt författat av poeten själv. Den med förolämpningar är riktigt rolig, jag är särskilt förtjust i "Thou mountain of mad flesh!"
 
 
2. Mitt första konstverk - en flaska klädd med papper och målad som en tupp. Fast det är en riktigt märklig tupp. Men den är ju åtminstone NUMBER 1 (YEEEAH)! Gjord i mellanstadiet.
 
 
3. En flaska Marmite. Ett av mina favoritpålägg, svårt att hitta i Sverige men vet man vart man ska gå kan man göra ett riktigt kap. Hittade "The English Shop" i Uppsala bara häromveckan och jösses vad glad jag blev! Nu kan jag äntligen köpa Marmite i min hemstad - första gången! Vad det är? Jadu, det står på burken. Jäst extrakt. Det är precis lika gott som det låter. Jag tror enda anledningen till att jag älskar det är för att jag växt upp med det. Alla mina helsvenska vänner tycker det smakar som... ah :)