Bernhardina

Karlstad here I come! + Funderingar om framtiden

Kategori: Foto - Modell, Förvirrade Jag, Text - Funderare

En av bilderna jag tog på Elin i höstas.
 
Som sagt, på nyår åker jag till Adriana och partajar i min födelsestad Karlstad! Från Värnens sydligaste spets till dess nordligaste topp på mindre än en vecka. Ska bli riktigt kul!! Det enda tråkiga är att jag inte kan stanna på grund av plugget...
 
På senaste tiden har jag ifrågasatt mitt val att läsa historikerprogrammet. Inte för att jag inte trivs - det är ett jätteintressant program och jag älskar Uppsala! - men jag saknar konsten. Jag saknar att hålla på med bild vilket är vad jag älskar. Jag är sjukt intresserad av historia förstås, men egentligen är det kanske konsthistoria jag vill gräva ner mig i. Så en kurs i konstvetenskap skulle nog sitta fint.
   Å andra sidan, jag vill så gärna läsa historia, det vill säga ALL historia, världens historia, samhällets historia, politikens historia! Jag är väldigt förvirrad just nu. Det kliar i fingrarna efter konstskola, men är det klokt? Det känns som det inte är någon idé att ens fundera på utbildningar inom fotografi för visst verkar det som att alla vill bli fotografer! Jag vet att jag är bra på det, men jag saknar kanske den sociala biten. Eller är dålig på den, rättare sagt.
   Sedan har jag alltid velat syssla med film också. Där känns det dock lite meningslöst. Som att det inte finns någon framtidstro inom branschen svensk filmindustri. Det är samma gamla deckare eller komedier som spelas in i detta avlånga land. Vill man göra något annat får man söka sig utomlands.
   Det jag allra helst vill bli är författare. Jag vill skriva. Det är inget man utbildar sig till. Det lär man sig med åren... men tills dess då?
 
Nu får det vara nog med funderingar ^^ Hoppas du får en bra nyårsafton! Det kommer jag att få ♥