Bernhardina

Eurovision-dags allihop!

Kategori: Aktuellt

Jag tror de flesta som följt min blogg har lagt märke till att jag ÄLSKAR Eurovision Song Contest och i år är inget undantag! Jag har MÅNGA favoriter bland årets bidrag och trots att jag hoppas att det går bra för Måns finns de tre låtar jag tycker är snäppet bättre! Dessa tre kommer jag att rösta på lördagen den 23/5!
 
1. ITALIEN Grande Amore är en maffig kärleksballad, aningen smörig, men vem faller inte för det italienska språket? Detta är en skönsjungen sång framförd av tre italienska killar som tillsammans bildar gruppen Il Volo. Denna låt är nog min absoluta favorit i tävlingen. Melodin är underbar och det skulle vara en värdig efterträdare till Conchita Wurst :)
 
2. NORGE Norges bidrag i år är en duett vid namn A Monster like Me och detta är en låt som växer likt en explosion. Inte bara är melodin vacker - texten har även ett djup som tilltalar mig. Låten handlar om skam över våra mörkaste hemligheter och när låten tar fart i slutet är det verkligen vinnar-kvalitét enligt mig.
 
3. SPANIEN Detta kan vara Spaniens bästa bidrag hittills under 2000-talet! Den svenskskrivna låten Amanecer framförs av Edurne som tar melodin till höga höjder med hjälp av dramatisk känsla och träffsäkra toner. Det gör dessutom absolut ingenting att musikvideon är som en episk blandning av Sagan om Ringen och Avatar ;)
Kommentera inlägget här: