Bernhardina

Här var det tomt...!

Kategori: Mitt.. Liv

En bild jag tog på Helena nu i somras ♥♥
 
Här var det tomt! Hoppas ingen blir besviken nu, men jag kommer antagligen att fortsätta med bloggpausen under hösten. Vi får se när jag tar upp detta igen. Så länge kan man följa mig på facebook och jag kommer att skriva mina recensioner av film och musik för http://www.capishe.se så lägg till den sidan i era bokmärken så att ni inte missar något spännande :)
 
Vad händer i höst då? Jo jag läser vidare i Uppsala. Ny kurs är Idéhistoria B och dessutom distanskurs på halvfart om att skriva historiska romaner (vilket jag är väldigt exalterad över!) och annars... ja, jag har flyttat in i en studentlägenhet. På tiden va? Det är galet svårt att hitta bostad i Uppsala, det här korttidskontraktet fick jag med över ett års letande (jag delar dessutom lägenheten med en annan student). Hm, nu får politikerna faktiskt ta och fixa det här med bostadsbristen!
   Hur som helst, jag glädjer mig åt att äntligen ha ett stort rum där alla mina konstnärsgrejer får plats! Så i höst blir det inte bara att skriva så fingrarna blöder - jag målar igen, jag spelar piano, livet känns väldigt bra med andra ord!
   Jag har påbörjat en ny bok också, inspirerad av en novell jag skrev i somras. Hör och häpna - det är INTE en fantasybok! Det är typ den första realistiska boken jag skrivit på, haha... Så nu har jag över tio olika böcker jag skriver på samtidigt vilket är, nja, det är väl inte så bra egentligen, men jag har alldeles för mycket idéer som behöver komma ut! Jag ska försöka fokusera på en i taget. I höst blir det nog... hm, det blir nog den tredje i min fantasy-trilogi och den här nya då. Vi säger så :)
   Jag skriver musik igen också, jag är verkligen i farten! Nu saknas bara träningen, sedan är mitt liv på rullning igen, så jag ska gå till ett gym här i Uppsala nästa vecka och skaffa ett svindyrt gymkort, men det får helt enkelt vara värt det! Känner mig faktiskt rätt taggad!!
 
Det var allt för... ett tag framöver! Glöm inte att kolla på Capishe.se efter mina recensioner i höst ♥