Bernhardina

Jag som skriver

Kategori: Mitt.. Kulturliv

Rörelseoskärpa ftw eeyyy!!
 
Idag har jag suttit i en jury och bedömt ett fyrtiotal olika texter skrivna av ungdomar i Örebro län och Västmanlands län. Det var riktigt intressant och roligt att vi alla ville ha samma topp tre. Jag är supernöjd med årets resultat och längtar tills kulturnatten! Jag minns hur otroligt peppad man blir av att vinna något sånt, det får en verkligen att ta skrivandet till en helt ny nivå.
 
Så jag tänkte; borde jag lägga ut lite skrivtips på bloggen? Det vore faktiskt roligt... jag känner att jag sysslat med det här så länge nu att jag kan börja ge tips till nybörjare (är ju absolut inget proffs)... jag har märkt att man lär sig väldigt mycket genom att undervisa andra. Så det är något jag tänker satsa på.
 
Lite random inlägg men äh, puss ♥