Bernhardina

Om mig - Bernhardina - och min blogg!

Kategori: Om Mig

 

Ålder:
18
Hemort: Örebro
Utbildning: Gymnasiet (går Estetiska linjen med inriktning Bild & Formgivning)
Intressen: Konst, foto, mode, musik, att skriva, att sjunga, spela gitarr, bas och piano, film och historia.
Religiös åskådning: Agnosticism
Politiskt parti: Miljöpartiet
Fotoportfolio: LÄNK

Kort om mig:
Den här bloggen drivs av mig, Bernhardina, ursprungligen värmlänning med engelskt påbrå, men är bosatt i Örebro där jag går tvåan på gymnasiet. Jag valde en estetisk inriktning eftersom jag älskar allt som är kreativt, specielt konst, foto och film. Jag har planer på att studera vidare i London. Min högsta dröm är att bli regissör eller författare.
   Jag älskar allt som har med fantasy att göra, är ett stort fan av bl.a. Tolkien, Lewis och Rowling. Jag älskar Härskarringen-trilogin, både böckerna och filmerna. Jag är också mycket intresserad av historia och filosofi.
   Jag brukar kalla mig lätt förvirrad; väldigt dagdrömmande och uppe bland molnen. Jag är rädd att jag lätt kan uppfattas som tråkig, men de som känner mig vet att jag gärna flamsar och spela teater. Jag är född i fiskarnas tecken.



Bloggen:
Bloggen använder jag för att nå ut med min konst till alla som är intresserade av att ta del av den! Jag började blogga år 2009 och har svajat lite med aktiviteten sedan dess. Jag bloggar när jag hinner med det, och under vissa perioder har jag mer eller mindre tid :)

ANG BILDER:
Alla bilder som läggs upp på bloggen är fotograferade/ritade av mig, om inte annat anges. Bilderna är strängt skyddade genom copyright lagen och får inte användas utan mitt tillstånd. Har du använt mina bilder offentligt utan mitt tillstånd tvekar jag inte att göra en polisanmälan. Du får lägga upp mina bilder på din blogg så länge du skriver att det är mina och länkar till http://bernhardina.blogg.se  - Tack!




Min musik:
Jag skriver låtar och spelar akustisk gitarr, bas och piano. Jag älskar att sjunga och jag har sjungit i kör i över tio år. Jag har hitills gett ut två låtar som finns på min youtubekanal (BernhardinaMusic) och som går att ladda ner på filehill.se. Min senaste musikvideo ser du här:



Min konst:
Jag fotograferar, använder en Nikon D80 med tre objektiv och diverse tillbehör. Jag fotar gärna porträtt, mode, landskap, events eller mer konstnärliga bilder. När jag filmar använder jag en filmkamera från Sony.  
   Jag älskar att måla och skissa. Jag sysslar också med digital konst och då använder jag en ritplatta, Wacom Bamboo A5. Inom konst älskar jag att hålla på med olika typer av porträtt. Det märks tydligt om man ser genom mina bilder!

Amerikanska Pandora skrev en artikel om min digitala konst på sin blogg. Artikeln kan du läsa på adressen: http://kurosukipandora.blogspot.com/2010/06/showcase-saturday-bernhardina.html



Mina texter:
Jag skriver romaner, noveller, poesi och låttexter ständigt. Jag har påbörjat många olika romaner, oftast inom genren fantasy, men ingen är färdig än så länge. Jag tycker också om att skriva fakta-artiklar, eller artiklar som handlar om vetenskap, historia, kultur och religion. Hösten 2011 kom jag på tredje plats i en novelltävling för unga i Örebro och Västmanlands län. Just nu jobbar jag på min nästa novell som kommer att vara färdig hösten 2012.

Mitt politiska intresse:
Det här är ingen blogg som handlar om politik, men jag kommer ändå att lägga upp lite åsikter då och då. Jag är medlem i Grön Ungdom (GU) så varför skulle jag "dölja" att jag är miljöpartist? Om du inte kan stå ut får du helt enkelt sluta följa min blogg :) 


KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: