Bernhardina

ACNE KILLER peel off mask - Recension!

Kategori: Mode & Skönhet, Recensioner

 
Kära läsare! Det är dags för en recension, tjoho! Länge sen nu va? Det här är första gången jag recenserar en skönhetsprodukt, hoppas ni drar nytta av detta :)
 
Lets go! Efter att ha blivit spammad på facebook med reklam om den så kallade nya SUPERMASKEN från USA kände jag mig manad att beställa hem Acne Killer. Många andra tycker tydligen att den är så fantastisk... kunde det stämma? Jag beställde fem masker för cirkus två hundralappar från LuxStyle.se. På hemsidan står det bland annat;
   Revolutionerande ansiktsmask suger ut alla orenheter ur din hy på bara på några minuter! När Acne Killer torkar suger den med sig finnar, pormaskar och det fett och de bakterier som orsakar problemen med acne ut ur porerna. Den tränger djupt ner i porerna och sedan suger den bokstavligen ut orenheterna ur huden!

Nu till min åsikt = otroligt överhypad produkt. För det första verkar LuxStyle leva i en värld där 2-3 arbetsdagar motsvarar en vecka. För det andra får man inte någon som helst information hem om vad det faktiskt är man kladdar på sin hud. För det tredje och sista; jag kan inte direkt säga att den fungerar. Visst känns huden len som en babyrumpa efteråt, och den är säkert väldigt ren, men de där pormaskarna tar den inte kol på. Det enda jag nu är orolig för är att huden har torkats ut ordentligt och ska börja flagna.
   Okej, den är inte hemskare än en vanlig ansiktsmask, men visst känner man sig lite otålig med tanke på att de flesta verkar tycka att den är underbar. Jag kan mycket väl vara ett hopplöst fall, men vill ändå säga till dig som funderar på att beställa: förvänta dig inte för mycket! Finnarna försvinner inte på några minuter, som det så naivt skriker ut i rubriken.
   Funderar på att ge den en chans till och se om min hy förbättras i längden. Återkommer om detta såklart! ;)
 
+ Huden känns len och fräsch efteråt. Glöm inte att använda en återfuktande hudkräm.
- Lever inte upp till förväntningarna. Tar mest bara bort fjun och lite skit. Gör ganska ont att ta bort. Inget händer.