Bernhardina

En lördagskväll att minnas

Kategori: Aktuellt


Gör klart mina sista skolarbeten för terminen och firar Sveriges seger igår i Eurovision Song Contest med en ENORM dammsugare!

Snacka om att det blev en fantastisk lördagkväll - Loreen tog i från tårna och sjöng oss till ESC Stockholm 2013! Jag hoppas att jag får tag i biljetter för det kan jag bara inte missa! Är sjukt stolt över Loreen, har följt hennes resa sedan underskattade "My Heart Is Refusing Me" dunkade i högtalarna under Melodifestivalen 2011, och jag vågade nästan inte tippa henne som vinnare i fredags! Äh, man får väl slå på stort! Som Markus Larsson på Aftonbladet skrev; vi är ju landet som aldrig lever upp till förväntningarna i den här tävlingen - men inte år. Inte i år.

Som sagt, jag vågade nästan inte tippa henne. Anledningen var inte konkurrensen i Baku (jag tyckte snarare att det var ett ovanligt svagt startfält!) men jag var osäker på om Europa skulle "fatta" vårt bidrag. Det är trots allt inget Grekland-Rumänien-glada -refränger-kortkorta-klänningar-skaka-rumpa  - ja, ni fattar. Nu tippade jag faktiskt Loreen, rätt vinnare, iallafall. För femte året i rad.

En sak funderade jag på igår kväll när tolvorna regnade in över vår svenska delegation; tror Danny fortfarande att han hade gjort det bättre?

Kommentera inlägget här: