Bernhardina

Frågestunden - SVAR

Kategori: Läsarfrågor


Förlåt att det tog tid att svara! Nästa frågestund blir 2012 ;)

PERSONLIGT:

Hur lång är du?
SVAR:
Senast jag mätte mig var jag 177 cm. Det var flera år sedan, men jag tvivlar på att jag växt sen dess ;)

Vad lyssnar du på för musik (förutom Coldplay)? ;)
SVAR:
Haha, någon lade märke till min Chris Martin mani..! Ja, jag älskar Coldplay och det är mest rock jag lyssnar på, även klassisk musik - men jag tycker faktiskt om det mesta. Till och med opera!
   Några av mina favortband/artister förutom Coldplay är Evanescence, Flyleaf, Kent, Depeche Mode, Paramore, Muse, Amorphis, Kelly Clarkson, Pink, Lars Winnerbäck, Marilyn Manson, Glasvegas, Rihanna, James Blunt, Lykke Li, Ultravox, Adele, The Beatles och Avantasia.

Vad ska du göra efter gymnasiet?
SVAR:
Jag ska plugga men är inte riktigt säker på var. Vill gärna gå på konstskola eller nått utomlands, eller satsa på fotografi här i Sverige. Annars kanske jag väljer att forska om historia. Min dröm om att bli författare kommer alltid att finnas, vore awesome om man kunde leva på sin konst också ;)

FOTO OCH BILD
:

Hur blir man bra på att rita?
SVAR: Tyvärr finns det ingen hemlighet som jag kan avslöja som gör att du blir värsta konstnären - övning ger färdighet helt enkelt! Och det gäller att kunna se - att ha det estetiska ögat, precis som att musiker måste ha det estetiska örat ;) Mitt bästa tips är att lära dig att teckna realistiskt innan du försöker dig på en egen typ av stil. Dina ögon och din penna ska följa konturerna på motivet precis samtidigt. Ett av mina bästa råd är; lär dig att skissa snabbt! Helst utan att ens se på pappret. Försök inte att göra bilden perfekt på en gång utan skissa snabba linjer för att få fram en överblick.

Om du vill bli bra på att teckna råder jag dig att följa min blogg ;) Jag lägger upp tips då och då, även små serier ibland!

Din portfolio är grym, har du någon favoritbild som du har tagit?
SVAR: Tack så mycket! Oj, jag har en massa favoritbilder! Det skulle vara svårt att välja, men jag tycker mycket om mina porträtt, speciellt ett på Helena (länk). Av mina spontana bilder tycker jag väldigt mycket om ett på Alexandra (länk) ^^

Vad kostar en fjärrutlösare? Och var köpte du den? När du tar fotot, slår inte kamerans egna blixt också då?
SVAR:
Det beror lite på, men inte mer än några hundra! Jag beställde min från http://tvspelsweb.se och den kostade runt 200 kr. Jag rekommenderar verkligen det inköpet!
   Ja, min kameras inbyggda blixt slår när jag använder den externa trådlöst. För att undvika det hårda ljuset brukar jag lägga handen över min kamerablixt när den slår, men vill man verkligen bli av med besväret rekommenderar jag att man köper en kabel som går mellan den externa blixten och kameran. Då avfyras inte den inbyggda blixten.

OM BLOGGEN:

Vilka bloggar följer du? :D
SVAR: Jag är dålig på att följa bloggar, men mina favoritbloggar länkar jag till höger under kategorierna. Foto-token i mig älskar Elin Keros vackra porträtt och Lina Flodins härliga bilder, mode-nörden är tokig i Ebba Zingmarks fantastiska känsla för stil och skriv-filuren är förälskad i journalisten/författaren Lisa Bjärbos spännande vardag.

Kan man gilla dig på facebook?
SVAR: Japp, du kan gilla mig som fotograf HÄR, snart också som konstnär!

Har du bloglovin? Får du många besökare varje dag?
SVAR: Jag har bloglovin, men har aldrig förstått grejen med det! Jag är väldigt dålig på att göra reklam för min blogg så jag gissar på att jag inte har särskilt många som följer mig...
   Mitt besökarantal är väldigt varierat, beroende på om jag är inne i en period av konstant bloggande eller bloggtorka. Jag har väl egentligen inte så många besökare om dagen i jämförelse med vad andra bloggare kan ha, men jag är alltid lika smickrad (och förvånad!) över att läsarantalet överstiger min bloggs kvalité x)

Kan du inte göra ett videoinlägg någon gång? :3
SVAR:
 Visst kan jag väl det ^^

Kommentera inlägget här: