Bernhardina

Till Salu

Kategori: Text - Novell/Lyrik

Nu vill jag supa supa supa mig full på pepsi max
sen spy ut det över alla häxorna med sockervaddshår
trycka ner en diamant-bh i halsen på anna anka
och skrika alla världens verser hånfullt ut över stockholmsstadion

för nu vill jag inte längre vara vad som trycks i ord
men jag vill ju inte vara ingen alls
det är feta och klibbiga händer som håller mig kvar i samma jävla vals
med samma takt
och samma fötter
för fan, ingen har kraft nog att dra upp fixeringens rötter

suga suga suga ur degen som fått jäsa några år
vips! säger det och du har fått nya feta lår
och så ska du sätta en plastpåse över huvudet
med ett hål för ditt äckliga sockervaddshår
och så ska du skrika dig hes, för alla måste höra,
men ingen behöver veta var du står
bara du själv
ska du kanske få dig en smäll, så du fattar
allt handlar inte om pengar och överdrivna pattar
dra ner på all skit du ständigt överskattar
ge rum för dig själv

nu vill jag raka av mig håret och spara ut en tråd
sen sälja den till en rik jävel, någon som har råd
äkta vara, endast 1000000 kronor för ett unikt exemplar
häxorna har redan sålt sig själva
nu är jag ensam kvar



KOMMENTARER:

  • A säger:
    2010-02-16 | 20:13:40

    Så sant! Grymt bra skrivet! =O

  • Nasa säger:
    2010-02-16 | 20:15:01
    Bloggadress: http://alltidnas.blogg.se/

    Shiit vad bra du skriver! Jag står inte ut med alla utséendefixerade fjortistyper på min skola heller, allvarligt dom finns överallt! O_o

  • Becka säger:
    2010-02-16 | 20:15:28

    Bra skrivet! :P

  • Andrea säger:
    2010-02-16 | 20:16:56
    Bloggadress: http://andrrrea.blog.se

    sv: Haha, jag med =P



    Du skriver grymt bra, känner igen mig.. =/ <3<3

  • madde. säger:
    2010-02-16 | 22:01:28
    Bloggadress: http://madeleeines.blogg.se/

    sv: tack! :D

    Oj vad bra du skriver!!

Kommentera inlägget här: