Bernhardina

Brand New Eyes ~ Paramore

Kategori: Recensioner

BRAND NEW EYES album av Paramore

hhhh

Betyg: 4/5


Uppföljaren till Riot! kom idag på posten och det blev ju förstås långt ifrån en besvikelse.

Jag är faktiskt lite imponerad måste jag säga. Jag misstänkte att Paramore aldrig skulle kunna spela in en värdig uppföljare till Riot! men jag hade fel. Detta album är visserliggen inte lika bra som det förra, men det har mer personlighet än bästsäljaren från 2007.

Jag märker fler skillnader från deras förra album; det här känns mycket vuxnare och konstnärligare på något sätt. Riot! kändes som den nya generationens revolution, och i Brand New Eyes har vi vunnit och börjat på våra nya liv som härskare över världen. Det här albumet är också lite svårare än deras tidigare, vi är tillbaka lite på All We Know Is Falling. Jag märker också mycket mer experiment i musiken. Brevid Coldplay är Paramore bäst på att skriva musik som egentligen bryter alla regler, men som fungerar ändå. Gruppen är oskyddat sex, om jag säger det så ;)

Mer akustik än tidigare också - vilket jag gillar! :) Utan att tveka är detta ett toppen album och än en gång lyckas Paramore med det supersvåra: Att inte skriva en dålig låt.


Bästa Tracks:
Ignorance
Brick by Boring Brick
Careful
All I Wanted
Turn It Off
Decode
Misguided Ghosts

dsgdsgds

KOMMENTARER:

  • Alexandra säger:
    2009-09-30 | 20:12:35

    ja älskar albumet. det skiljer sig från det förra dom har ändrar sin stil på musiken och gillart ;) fanns det känns som om låten decode inte riktigt hör hemma på det här albumet även om den nu inte är gjorde för det här albumet men iaf :P

  • Josefine säger:
    2009-09-30 | 20:20:38
    Bloggadress: http://josefinesjoholm.blogg.se/

    Sv: Precis :S Varför ska allt vara så svårt för?! :P



    Alltså jag håller med dig överallt! Riot! känns lite mer... riot, hahah :P Första är mer lugnare och det tycker jag den här med är! Lite mer.. aa som du sa :P Alltså shit vad jag älskar dem, alltså helt otroligt! :O<33 lovelovelove turn it off och brick by boring brick! De är för bäst på låtskrivning, shit... Och VI SKA SE DEM LIIIVE!!!!!



    Kram <333

Kommentera inlägget här: