Bernhardina

Spöke

Kategori:

Skolans toaletter är nerklottrade av minnen i varje hörn. Här dröjer viskningar om drömmar, kärleksförklaringar och hångel kvar.
Varje ord ristat i väggarna vittnar om en alldeles unik själ. Jag känner till varenda stavelse. Det här är en grop mitt i sandstormen.
Toalettsittsen är hård, jag vrider mina vita händer i knät. Endast skuggorna i glipan under dörren vittnar om en värld utanför, och de kvävda ljuden, de dämpade rösterna. Här sitter jag, tyst och stilla, och väntar på att tiden ska ta slut. Att världen på den andra sidan ska gå under.
För jag är bara en skugga för dem, ett spöke som inte visste vägen. En missvisad ande som aldrig gick mot ljuset. Ett steg i fel riktning.
Den grå dörren är trött på mitt stirrande, lampan i taket blinkar sorgset till. Handfatet har mött alltför många tårar.
Och när det ringer in: tryck på knappen. Spola ner alla känslor och lev igen. Lev det liv de vill att du ska leva, livet som passar dem bäst.
Gå ut och möt den främmande världen. Och glöm att du är människa.
För du kommer aldrig att vara en för dem.

© by Bernhardina Hörnstein 2009

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2009-10-24 | 19:29:27

    Du är begåvad.. ;)

  • Anonym säger:
    2009-10-24 | 21:13:01

    du förstör mitt liv...



  • Josefine säger:
    2009-10-29 | 19:04:14
    Bloggadress: http://josefinesjoholm.blogg.se/

    Berra... du är bäst. Perfekt skrivet.



Kommentera inlägget här: