Bernhardina

Sämre än djur

Kategori: Text - Funderare

hfshhh
(Jag tycker synd om den här hjärntvättade folksamlingen)

Jag såg nyss på en dokumentär på kanal 2 som hette Sämre än djur. Den handlar om hur man ser på homosexuella i andra kulturer. I t.ex. en muslimsk familj var en av döttrarna homosexuell. Hennes styvpappa blev rasande när han fick reda på det och misshandlade henne under flera år. Nu har han flyttat tillbaka till sitt hemland och när dokumentärfilmarna intervjuade honom tyckte han fortfarande att dottern var "inte ens en människa, sämre än djur" och han önskade att hon skulle "bli en människa igen". Han tyckte att hon förlorat sin heder.

Jag känner mig bara tvungen att ta upp det här för att det är så hemskt. Jag blev väldigt upprörd när jag såg den här dokumentären. Hur hemskt är det inte att en pappa inte accepterar och respekterar sin dotter trotts att hon har en annan läggning? Hur kan man tycka att någon syndar genom att älska en annan människa? Vad spelar könet för roll egentligen? INGEN!

Det fanns också en homosexuell kille med i dokumentären som hotades av sin familj och sina släktingar för att de inte accepterat hans läggning. Han var tvungen att söka efter skyddad identitet. Hur sjukt är inte det? Hotad av sin egen familj? Hans mamma hade tydligen sagt, när han kom ut med sin läggning offentligt: "Det gör ont i mig när jag tänker på hur hårt du kommer att straffas på domedagen."

Det gör mig förbryllad, ledsen och arg att höra hur hjärntvättade vissa kulturer är än idag. Tänk att vi lever på 2000 talet och det finns fortfarande folkgrupper som tänker som de gjorde för flera hundra, till och med tusen, år sedan! Sånna människor får mig att må illa.

 

Kommentera inlägget här: