Bernhardina

Twilight - Filmen

Kategori: Recensioner

Jag är helt hopplös, jag vet! :P

(OBS! Spoilers nedan!)

Nu såg jag ju ändå Twilight, fastän jag sa att jag inte skulle göra det O__o' Men mamma hade hyrt filmen och jag började kika och så var jag ju såklart fast!


Okej, såhär tyckte jag om filmen;

Bella var sådär, men film-Bella kändes lite tråkigare än bok-Bella. Men jag antar att hon var OK. Men herregud ska Jacob verkligen se sådär gullig ut? O_o Jag föreställde honom inte alls sådär charmig.. heheh ^^' Edward var beyond perfect :O Så fort han öppnade munnen smällte jag såklart. Rob är verkligen perfekt som rollen!! Han spelar jättebra - film-Edward levde verkligen upp till mina förväntningar :P Det gjorde faktiskt hela familjen Cullen. Jag tyckte speciellt om Japser och Esme :)


Okej, så castingen var bra! Till och med klasskamraterna var bra :P Och the bad guys var också väldigt bra, speciellt James, han var sådär äckligt ond som man vill att dom ska vara x) Men musiken SÖG! Det var faktiskt den dåligaste film musik jag hört (med STORT undantag för Paramore!).

Jag tyckte i stort sett att filmen började lite sådär halvtaskigt som jag föreställt mig, men växte och blev riktigt bra i mitten och sen föll det på slutet. Slutet var för snabbt, och dom missade ganska så mycket där. Det fanns stora luckor som jag önskade att dom hade fyllt igen. Jag hade t.ex. velat sett mer av striden med James än skolbalen på slutet.

- sammanfattning:

Filmen levde bara upp till mina förväntningar för att de var så låga, men jag kommer defenitivt köpa den eftersom 1. Det är fantasy. 2. Böckerna är ju bra. 3. Edward är en sexgud. Bästa scenerna var så fort dom filmade medlemmarna i familjen Cullen (speciellt Edward) och kyss scenerna var över förväntan, haha :P ;) Sämst var slutet eftersom det gick lite för fort och det var ju inte alls svårt för Bella att smita ifrån Alice och Jasper O_o Så filmen får +++! Hade egentligen gett den ++ men eftersom jag var så förberedd på en dååålig film blev jag lite överaskad. Den var ju faktiskt inte dålig som jag trodde :P

                                                                                        TWILIGHT IN MY <3

Filmen

Kommentera inlägget här: