Bernhardina

Talang 2009

Kategori: Min.. Musik

Bilder kommer! Videos kommer! Låtarna kommer! Tack till alla som var där och hejade på oss <3

Vilken underbar kväll! Vi träffades endast en timma innan vi började och repade! Inte illa för en grupp som precis kommit in på banan.
Första numret; Jag spelade åt Nadja när hon sjöng Himlen runt hörnet. Det gick rätt så bra, vi fick bara lite kritik från juryn och det var mest om samspelet. Men jävlar vilken adrenalinkick jag fick av att stå på scenen! =D
Efter det; Jag (gitarr+sång), Adriana (sång), Issa (gitarr) och Anna (marackas+sång) kom in på scenen och körde rakt igen två låtar akustiskt: Interlude (en låt jag skrivit själv) och en cover av Coldplays Viva la vida (och som ni vet kan man inte göra covers av Coldplay utan att det går åt helvete - men vi lyckades skitbra!) Och vi fick ingen dålig kritik från juryn, vi fick stående ovationer av en av dem, och fick höra efteråt att vi helt enkelt ägde - TACK <3
Vi blev en av finalisterna såklart, för vad kunde man vänta sig efter en sån överdos av komplimanger, men tyvärr så snubblade vi på målinjen och kom på tredje plats!
Men jag är SKITNÖJD! Vilken kväll! Jag skulle vilja uppleva allt om igen! :) Kommer aldrig glömma det här <3

KOMMENTARER:

  • Alexandra säger:
    2009-12-13 | 12:27:53

    fan att jag inte var där asså!!! :( :P

  • Josefine säger:
    2009-12-13 | 15:20:02
    Bloggadress: http://josefinesjoholm.blogg.se/

    Grattis =)<333

  • Josefine säger:
    2009-12-13 | 17:08:56
    Bloggadress: http://josefinesjoholm.blogg.se/

    Sv: jo jag skulle ju det men... det blev inte så =/<333 Hade så gärna vilja sett er, men framför allt höra din låt! Du får spela den för mig ;)=)<333

  • Alva säger:
    2009-12-13 | 21:56:30

    Ni var bäst ;) :D

Kommentera inlägget här: