Bernhardina

COLDPLAY, Stockholms Stadion 22 Augusti 2009

Kategori: Recensioner

cgdfhdfh

COLDPLAY
Betyg: ++++

Solen sänker sig sakta bakom arenaläktarna på Stockholms Stadion och jag stampar otåligt med fötterna. Jag har väntat i flera timmar nu! Först två timmar i en kö som kändes som flera kilometer lång. Sedan 3 timmar inne på arenan (ståplatts!) där alla står tätt packade och badar i varandras svett. Lite kul blir det när White Lies träder in som förband men alla har vi kommit hit för att ta del av något mycket större.
Efter nästan exakt 5 timmar får jag se det jag har kommit till Stockholm för att se. Coldplay's fyra medlemmar skrider in på scenen med ett varsitt tomtebloss under tonerna av "Life in Technicolor" och drar sedan direkt igång med publikfavoriten "Violett Hill".
Det är världens bästa stämning och det är underbart att se hur roligt bandet har på den stora arenascenen - där de hör hemma! Publiken hoppar som galningar och jag hoppar med dem. Konfetti, ballonger och fyverkerier gör allt bara ännu roligare - som en stor folkfest, en hyllning till musiken.
Allsången ljuder högt över stadion och Chris Martin skrattar och säger; "This is going to be good!"
Publiken på 30 000 överhettade fans vrålar instämmande till svar.

Bästa låtarna: Fix You, In My Place, Viva la Vida, Death and all his friends, Life in Technicolor II och The Scientist.
Sämsta låtarna: Politik, Glass of Water och Strawberry Swing.

BILDER:

bvnfgjgfjgf
Kö utanför Stockholms Stadion

chdfhdf
Scenen inne på arenan

bmvkvgk
Över 30 000 åskådare fanns på plats

dxgfdxhdfhfsd
Coldplay drar igång och det blir fullt ös!

vhxfhxfhxf
Storbildskärmen var VÄLDIGT stor

cghxfhsf
Coldplay (suddig bild men jag hade inte systemkameran med mig!)


dfhsdhsf
THE END!


VIDEO SOM JAG SPELADE IN, 30 SEKUNDER AV LÅTEN 'IN MY PLACE':

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: